Większa precyzja

Leczenie przeprowadzamy z użyciem mikroskopu lub lup stomatologicznych dzięki czemu jesteśmy w stanie wyleczyć zęby, które wcześniej skazane byłyby na usunięcie. Dzięki tej zaawansowanej technologii możemy lepiej zdiagnozować ząb, odnaleźć niewidoczne na zdjęciu RVG dodatkowe kanały oraz z dużo większą precyzją przeprowadzić każdy etap leczenia.

W leczeniu kanałowym wykorzystujemy nowoczesne rozwiązanie – EndoPilot niemieckiej firmy Schlumbohm, który pozwala na precyzyjne leczenie trudno dostępnych kanałów.

Czas trwania leczenia endodontycznego jest zależny od jego anatomii czyli od ilości odnalezionych kanałów i ich przebiegu.

Etapy:

1. Znieczulenie i RVG,

2. Pomiar długości kanałów przy użyciu endometra,

3. Oczyszczenie komory i kanałów zęba przy użyciu narzędzi ręcznych i maszynowych,

4. Dezynfekcja przy pomocy ultradźwięków i środków chemicznych,

5. Wypełnienie kanałów biozgodnym materiałem,

6. Kontrola wypełnienia RVG,

7. Odbudowa zniszczonej korony zęba.

Kiedy trzeba leczyć zęba kanałowo?

Kiedy ząb jest mocno zniszczony próchnicą dochodzi do zapalenia miazgi która znajduje się w środku zęba. Ząb w tym stadium nie musi boleć – wtedy jest to proces powolny i przewlekły, często jednak objawia się ostrym bólem zwanym ostrym zapaleniem miazgi. Nieleczone stany zapalne miazgi przechodzą w martwicę a później w zgorzel miazgi czyli bardziej zaawansowane stany zniszczenia tkanki z trudniejsza do wyleczenia flora bakteryjna, dlatego im szybciej podejmiemy leczenie tym lepiej dla zdrowia całego organizmu.

Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe zawsze przeprowadzamy w znieczuleniu miejscowym i jest całkowicie bezbolesne. Po leczeniu ząb jest jeszcze wrażliwy przez kilka dni.

Co jeśli leczenie kanałowe nie jest możliwe?

Jeżeli ząb jest mocno zniszczony i nie nadaje się już do leczenia kanałowego to należy go usunąć i rozważyć leczenie implantologiczne lub protetyczne w celu uzupełnienia braku po zębie.  Jest to ostateczność i przy dzisiejszych metodach leczenia większość zębów udaje się już wyleczyć i zapewnić im dłuższą żywotność.

Co robić gdy po leczeniu kanałowym ząb boli?

Pierwsze dni a nawet tygodnie po leczeniu kanałowym ząb i jego okolica może być obolała i jest to normalna reakcja. Jeżeli boli ząb , który był leczony dawno to należy ustalić przyczynę i rozważyć powtórne leczenie kanałowe (tzw. re-endo) lub leczenie chirurgiczne czyli resekcję wierzchołka korzenia.